پروفایل ورود / ثبت نام تصویر IMG
تصویر IMG

انواع بیمه‌های کارگاه ساختمانی

با توجه به افزایش ساخت و سازها و افزایش تقاضا مسکن، ورود صنعت بیمه به صنعت ساختمان و فراهم کردن آسایش برای مصرف کنندگان، سازندگان و سایر عوامل اجرایی امری ضروری است. به همین منظور شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلفی برای بحث بیمه‌های ساختمانی ارائه کرده‌اند که به چند نمونه از این بیمه‌نامه‌ها اشاره می‌کنیم.

الف) بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی (CGL)

این بیمه‌نامه برای کلیه پیمانکاران و سازندگان پروژه‌های ساختمانی ارائه می‌شود. بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، خسارت‌های جانی و مالی ‌‌وارد شده به کارکنان و کارگران در محیط کار و در حین انجام کار و اشخاص ثالث که کارفرما مسئول آن شناخته‌ می‌شود، را تحت پوشش قرار‌ می‌دهد.

برای کارفرمایان تمامی پروژه‌های ساختمانی، این بیمه مسئولیت بهترین پوشش‌ها را در قبال کارکنان و کارگران و اشخاص ثالث بابت حوادثی که در محل فعالیت و در حین کار پیش می‌آید را دارد.

ب) بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی در برابر اشخاص ثالث (بیمه ابنیه)

از مهم‌ترین خطراتی که هر پروژه ساختمانی با آن مواجه است، خسارات وارد شده به اشخاص ثالث ناشی از اجرای عملیات ساختمانی است.  اشخاص ثالث در این بیمه‌نامه، کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که هیچ ارتباطی به پروژه ندارند. گاهی در طول انجام عملیات ساختمانی، خسارت مالی و صدمات جسمانی به اشخاص ثالث وارد می‌آید که ناشی از عملیات گودبرداری، پی کنی، تخریب، نصب اسکلت فلزی و سایر کارهای عمرانی است. این خسارت‌ها می‌تواند شامل نشست و ریزش ساختمان‌های مجاور، خسارت مالی وارد به اثاثیه ساختمان های مجاور، خسارت وارد به خیابان، پیاده‌رو و اموال عمومی از جمله فضای سبز، خسارات وارد به تأسیسات تحت الارضی از جمله خطوط انتقال آب، گاز و تلفن و همچنین خسارات جانی وارد به عابرین و همسایگان می باشد. به همین منظور بیمه‌نامه‌ای به اسم «بیمه مسئولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی در برابر اشخاص ثالث» طراحی شده است. با اخذ این بیمه نامه مسئولیت کارفرما و همه عوامل اجرایی در قبال اشخاص ثالث تحت پوشش قرار می‌گیرد.

ج) بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان(تضمین کیفیت ساختمان)

این بیمه در گروه بیمه‌های اموال قرار می‌گیرد و بر اساس جزء 3 از بند ب ماده 30 قانون برنامه چهارم توسعه که صدور گواهی پایان کار را برای ساختمان‌های عمومی و مجتمع‌های مسکونی منوط به داشتن بیمه‌نامه کیفیت ساختمان کرده که از سال 1387 توسط بیمه مرکزی طراحی و به شرکت‌های بیمه جهت اجرا ابلاغ گردید.

خسارت‌های ناشی از طراحی غلط، مواد یا مصالح معیوب و اجرای نادرست کار وارد به ساختمان‌های در حال بهره برداری را پس از تکمیل و تحویل ساختمان به ذینفع عیوب اساسی و پنهان ساختمان را در طی مدت قرارداد که حداکثر 10 سال می‌باشد تحت پوشش قرار می‌دهد. کلیه سازندگان ساختمان می‌توانند با خرید این بیمه‌نامه ضمن احترام به حقوق مصرف کنندگان نهایی، موجبات افزایش رضایتمندی خریدار ساختمان و ارتقا محبوبیت و برندینگ خود را فراهم سازند. سازندگان محترم می‌توانند به صورت آنلاین و غیر حضوری بیمه تضمین کیفیت ساختمان را از سامانه ققنوس خریداری نمایند.

منبع: سامانه ققنوس

تاریخ ثبت : 1399/09/19

سایر مطالب

پیوند ها تماس باما
    • واحد پشتیبانی و صدور
    • میدان امام خمینی مقابل بیمارستان ثامن طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین واحد 3
    • 05134307000

    • دفتر مرکزی
    • تهران، جنت آباد مرکزی، خیابان نسترن، شهید جهانبخش سمنانی 3، پلاک: 1، طبقه اول
    • 02144493795

    logo-samandehi
کلیه حقوق این سایت متعلق به ققنوس می باشد. هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد
ورود به ققنوس
ثبت نام در ققنوس
ثبت نام در ققنوس
شماره تلفن همراه
فراموشی رمز عبور
شماره تلفن همراه
تنظیمات ماژول به درستی انجام نشده است. صفحه اصلیطرح هااعلام خسارتراهنمای سایتبیمه نماهمکاری با ققنوس