پروفایل ورود / ثبت نام تصویر IMG
تصویر IMG

دکتر جامی الاحمدی عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

🔹بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین ساختمان و پوشش حداکثری خسارات وارده در حوادث در یک دوره زمانی مناسب همواره جزو دغدغه های اصلی مهندسین بوده و هست. از طرفی این بیمه نامه از سوی شرکتهای بیمه فعال در کشور با متون، تعهدات و شرایط عمومی و خصوصی و تعرفه های متفاوت عرضه می شود که این امر موجب سردرگمی مهندسین در خرید بیمه نامه شده بود. همچنین در شرایط عمومی و خصوصی و کلوزهای بیمه نامه های مسئولیت شرکت های بیمه ای استثنائات و شروطی که نفی حقوق مهندس در زمان خسارات را به دنبال دارد، دیده می شود.

🔹شرکت های بیمه هر یک از مهندسین را به عنوان یک بیمه گذار مستقل طرف قرارداد خود می بینند و معمولا در خسارت احتمالی که اتفاق می افتد، مهندس بدون آنکه پشتیبانی نهاد صنفی مانند سازمان نظام مهندسی ساختمان را همراه داشته باشد در مقابل شرکت بیمه گر قرار می گیرد.

🔹بر این اساس موضوع اصلاح بیمه نامه ها و انطباق آن با شرایط و نیازهای مهندسین و تدوین شرایط عمومی و خصوصی جدید در بیمه نامه در دستور کار هیات مدیره دوره هشتم قرار گرفت و اینک تلاش ها به ثمر نشسته و نتیجه آن طرح بیمه ای است که تمام شرایط آن بازنگری شده و بگونه ای تنظیم شده است که شرکت بیمه گر به هنگام وقوع خسارت بیشترین تعهد را نسبت به پرداخت و جبران خسارت احتمالی داشته باشد.

🔹این طرح با برطرف کردن نکات ابهام شرایط بیمه نامه های جاری در بازار صنعت بیمه و منطبق با نیازهای مهندسین ساختمان در پاسخگویی به هرگونه ادعای خسارت ناشی از فعالیت های حرفه ای آنان با مناسبترین متون حقوقی و حرفه ای تنظیم شده است. سازمان نظام مهندسی با عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت بیمه میهن که یکی از شرکت های خوش نام در صنعت بیمه کشور می باشد و بر اساس این بسته پیشنهادی مناسبترین حق بیمه ها را اعلان نموده، اجرای طرح را شروع کرده و اطلاع رسانی آن از طریق روابط عمومی سازمان انجام شده است.

در این راستا و جهت تسهیل امر صدور بیمه‌نامه بخصوص برای اعضای محترم نمایندگی‌های شهرستان‌ها سامانه صدور الکترونیکی بیمه نامه (www.qouqnoos.com) توسط شرکت بیمه آماده شده است که مهندسین گرامی می توانند با مراجعه به این سامانه ضمن ثبت درخواست، بیمه نامه مورد درخواست خود را مطابق با شرایط مصوب هیات مدیره سازمان تنظیم و در آدرس مورد نظر تحویل بگیرند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری ایشان به سازمان، نمایندگی های سازمان یا نمایندگی های شرکت بیمه نیست. این بیمه نامه می تواند بصورت پروژه ای و یا بصورت سالانه برای کل پروژه های سال صادر شود.

🔹برای مهندسین عضو دفاتر و دوایر نمایندگی ها و اعضای مشهد طبق تفاهم با شرکت بیمه میهن این امکان فراهم خواهد شد تا اعلان خسارت و تشکیل پرونده های احتمالی خسارت نیز از طریق همین سامانه بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام پذیرد. از طرفی شرکت بیمه‌ موظف شده است جهت پشتیبانی؛ مشاوره و پیگیری خسارت، باجه ای مستقر در ساختمان سازمان راه اندازی کند تا پاسخگوی شکایات احتمالی مهندسین باشد.

🔹در مواقع اختلاف احتمالی طبق پیش بینی در شرایط عمومی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به نحو مقتضی به عنوان داور مرضی الطرفین بین شرکت بیمه گر (بیمه میهن) و بیمه گذار (مهندسین عضو سازمان) نقش اجتماعی و صنفی خود را ایفاد خواهد نمود و نظارت و راهبری این طرح نیز با نماینده هیات مدیره در امور راهبردی سازمان (مهندس مروی) می باشد که پاسخگوی مهندسین عزیز می باشند.

ضمنا برای مهندسینی که بیمه نامه تهیه نکرده باشند با تایید خودشان در سامانه ساجام؛ سازمان از طریق ناظر هماهنگ کننده راسا اقدام به تهیه بیمه نامه خواهد نمود.

لازم به ذکر است این بیمه نامه علیرغم اینکه کاملترین بیمه نامه موجود در کشور در خصوص بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین است؛ ولی بصورت پیشنهادی می باشد و مهندسین محترم سازمان می توانند بصورت اختیاری از این بیمه نامه و یا هر بیمه دیگری که شرایط مصوب هیات مدیره در آن قید شده باشد، استفاده کنند.

منبع: روابط عمومی سازمان

تاریخ ثبت : 1398/08/21

سایر مطالب

پیوند ها تماس باما
    • واحد پشتیبانی و صدور
    • میدان امام خمینی مقابل بیمارستان ثامن طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین واحد 3
    • 05134307000

    • دفتر مرکزی
    • تهران، جنت آباد مرکزی، خیابان نسترن، شهید جهانبخش سمنانی 3، پلاک: 1، طبقه اول
    • 02144493795

    logo-samandehi
کلیه حقوق این سایت متعلق به ققنوس می باشد. هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد
ورود به ققنوس
ثبت نام در ققنوس
ثبت نام در ققنوس
شماره تلفن همراه
فراموشی رمز عبور
شماره تلفن همراه
تنظیمات ماژول به درستی انجام نشده است. صفحه اصلیطرح هااعلام خسارتراهنمای سایتبیمه نماهمکاری با ققنوس